МОЗ України відповідає

Просмотры: 105


МОЗ України регулярно публікує відповіді на проблемні питання лікарів стосовно медичної реформи. Інформацію та обіцянки від МОЗ потрібно поділити на два, і прийняти до відома те, що залишиться.

Чи почалася медична реформа?

1 липня 2017 року мав стартувати перший етап медичної реформи в Україні. Але народні депутати відклали до вересня ухвалення законопроектів №6327 та № 6604.
1 січня 2018 року розпочнеться зміна моделі фінансування системи охорони здоров’я в Україні на первинній ланці (якщо у вересні 2017 року парламент ухвалить законопроекти №6327 та № 6604).
Оплата за надану медичну послугу пацієнту за єдиним тарифом на вторинній та третинній ланці буде впроваджуватися з 2019 року.
Планується, що 2020 року вся система охорони здоров’я перейде на прямі оплати від Національної служби здоров’я України напряму лікарям та медичним установам усіх напрямків спеціалізації.
Додаткові кошти в охорону здоров’я також зможуть інвестувати органи місцевого самоврядування, зокрема на оновлення матеріально-технічної бази, капітальний ремонт, реконструкції, підвищення оплати праці медичних працівників (програми «місцевих стимулів»), а також на місцеві програми надання населенню медичних послуг, місцеві програми громадського здоров’я та інші програми в охороні здоров’я.

За якими принципами будуть розраховуватися єдині тарифи на медичні послуги, які декларує МОЗ?

Будь-яка послуга має свій код та набір коефіцієнтів, за якими розраховується її оплата. Тариф на надання первинної медичної допомоги складається з двох частин: ставки на оплату медичної послуги та ставки на оплату діагностичних послуг.
Для сімейного лікаря тарифи на дітей до 5 років або людей віком 65+ будуть вищі, ніж на молодь, яка потребує менше уваги лікаря.
Тарифи на спеціалізовану та високоспеціалізовану медичну послугу розраховуються за так званими діагностично-спорідненими групами. Вони враховують ускладнення, супутні послуги тощо.
Розробка класифікатора послуг триває.

Що зміниться для сімейного лікаря з 1 січня 2018 року?

Передбачено перехідний період на нову систему фінансування — до 2020 року. В перехідний період зберігається та поступово зменшується фінансування на пацієнтів, які були приписані до сімейного лікаря раніше, та зростає частка пацієнтів, які уклали декларацію (в планах).
Середня ставка для сімейного лікаря за приписану людину у 2018 році — 370 гривень. При цьому річний тариф за літню людину (65+) та малюка — вдвічі більший за тариф на чоловіка 25 років.
Лікар первинної ланки може діяти в статусі ФОП, ліцензійні умови спрощено. У такому випадку бюджет на підтримку пацієнтів піде на його рахунок. Якщо лікар працює як найманий працівник, він домовляється (!) про зарплату з керівництвом.
Власний прибуток лікаря ефективної сімейної практики з 2000 пацієнтами в статусі ФОП — до 18 тисяч гривень, медсестри — до 12 тисяч гривень. При цьому у групових практик менші витрати і більші доходи.

Який дохід на практику отримуватиме лікар первинної медичної допомоги?

Тариф на медичні послуги з надання первинної медичної допомоги складається з двох частин: ставки на оплату медичної послуги та ставки на оплату діагностичних послуг, у тому числі лабораторних досліджень.
У бюджетній резолюції, яка була ухвалена парламентом у липні 2017 року, закладена сума середнього тарифу у 370 гривень на рік. При цьому середній тариф коливається в ту чи іншу сторону, залежно від різних факторів.
Це означає, що лікар первинної ланки буде отримувати в рік близько 700 тисяч гривень на свою практику, якщо набере максимальне рекомендовану кількість пацієнтів у 2 тисячі осіб.
У бюджетній резолюції закладена сума на 2019 рік — за кожного пацієнта в середньому по 450 гривень в рік. Планується, що з року в рік ця сума буде поступово збільшуватися.
Лікарем первинної ланки може бути сімейний лікар, педіатр або терапевт. Ці лікарі можуть стати фізичною особою-підприємцем (ФОП) та відкрити власну практику, а також об’єднуватися з іншими лікарями в амбулаторії чи центри первинної медичної допомоги, щоб оптимізувати витрати.
Також лікарі первинної медичної допомоги можуть бути найманими працівниками в комунальних закладах первинної медичної допомоги. У цьому випадку лікар домовляється про заробітну плату з адміністрацією закладу, відповідно до кількості пацієнтів, яких він задекларує. При цьому тарифні сітки, що діють зараз, не будуть застосовуватися.

Чи не буде головний лікар при широкій автономії більш схильний до корупції?

Головні лікарі будуть обиратися на відкритих конкурсах за участі громадськості та представників місцевої влади. Контракт з головним лікарем буде мати обмежений термін.

Для чого потрібна Національна служба здоров’я?

Національна служба здоров’я України (центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державних фінансових гарантії медичного обслуговування населення) не володітиме коштами, які виділяються з держбюджету на оплату послуг медичного обслуговування населення, а буде оператором, який контрактуватиме закупівлю медичних послуг та укладатиме договори з медичними закладами і лікарями — ФОП.
Корупційні ризики НСЗУ планується мінімізувати за рахунок підконтрольності Рахунковій палаті, Державній аудиторській службі, Національному антикорупційному бюро та Нацагентству з питань запобігання корупції.
НСЗУ контролюватиме якість послуг на рівні медичної допомоги та дотримання умов договору. Якщо йдеться про лікарську помилку, то тут контроль залишається за органом, який надає ліцензію — за МОЗом. Якщо йдеться про якість обслуговування — це компетенція НСЗУ. Тобто НСЗУ укладає договір і перевіряє його виконання, так само, як страхова компанія перевіряє виконання умов страхового договору.

Як будуть фінансуватися інфекційні відділення, а також робота таких спеціалістів як, наприклад, патологоанатоми?

Заходи боротьби з епідеміями, проведення медико-соціальної експертизи, діяльність, пов’язана з проведенням судово-медичної та судово-психіатричної експертиз, та інші програми в галузі охорони здоров’я, що забезпечують виконання загальнодержавних функцій будуть фінансуватися окремо за рахунок Державного бюджету України. Буде створений окремий перелік таких програм, який затвердить Кабінет Міністрів.
Інфекційні відділення будуть фінансуватися так само, як і інші стаціонари — за надані послуги. Витрати на патологоанатомічне бюро мають входити у загальні витрати закладу, якщо ці відділення є їх підрозділами. Така норма передбачена у законопроекті №6327.

Що включає первинна медична допомога?

Сімейний лікар:
1. спостерігає за станом здоров’я пацієнтів із допомогою різних досліджень, діагностує та лікує найбільш поширені хвороби, травми, отруєння, патологічні, фізіологічні (під час вагітності) стани;
2. супроводжує пацієнтів із хронічними захворюваннями;
3. надає невідкладну допомогу;
4. направляє пацієнта для надання йому вторинної (спеціалізованої) або третинної (високоспеціалізованої) меддопомоги;
5. проводить профілактику: вакцинацію, огляди та дослідження пацієнтів з груп ризику;
6. консультує.

Сімейний лікар може спостерігати неускладнену вагітність та спостерігати за здоровою дитиною відповідно до вікових особливостей та потреб. А також надавати окремі послуги паліативної допомоги. Наприклад, оцінити ступінь болю, призначити та виписати рецепт на наркотичні засоби, психотропні речовини для лікування больового синдрому.
Сімейний лікар призначає ліки та виписує рецепти, за якими у тому числі можна отримати препарати за програмою відшкодування вартості ліків, що буде поступово включати все більше і більше захворювань та препаратів, а також оформлювати довідки, лікарняні листки.

За матеріалами МОЗ України



Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *